سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 26 روز سن داره

مباحث مامایی وکودکان وسایرمواردپزشکی

تکنیک های لاماز2

1391/9/14 23:10
نویسنده : MIDWIFE
2,326 بازدید
اشتراک گذاری

کلیه فعالیت های جسمی نظیرشنا یوگا ویا وزنه برداری دارای الگوهای خاص تنفسی است از انجا که زایمان نیز یک رخداد فیزیکی وجسمی خاص می باشد تکنیکهای خاص تنفسی حس خوبی را ایجاد می کنند.

الگوی تنفسی روش لاماز یک ریتم معجزه اسا نیست تا بتواند درد را به طور کامل محو کند بلکه انها تکنیک هایی برای کنترل دردهای زایمانی می باشند. همچنین این تکنیک ها در اصل یک مکانیسم سازشی برای بدن بوده که می توانند در حالات مختلف از نظر جسمی وروحی میزان درد وارد شده به بدن را کاهش دهند.

به دنبال هماهنگی تنفس با انقبا ضات رحمی به جای جنگ با انقباضات ودردهای زایمانی به خوبی با انها کار می کنید.انقباضات اغلب همانند یک موج توصیف میشوند زیرا انها دارای یک نقطه اوج بوده که بعدازرسیدن به این وضعیت این حالت کم کم محو شده افزایش وکاهش انقباضات شبیه بالارفتن وفرو کش امواج دریا هستند. به ارامی شروع می شوند شدت می یابند وسپس فروکش می کنند.

اگر شما تا به حال در دریا شنا کرده باشید می دانید چنانچه در برابر موج بایستید وبا ان مبارزه کنید به راحتی شما را از پای در اورده وبه ته اب می کشاند ووقتی دوباره به هوا می رسید دیگر خسته وناتوان شده اید نفس ندارید ومی لرزید ولی اگر بر اب دراز بکشیدوبا موج هماهنگ شوید می توانید ان را کنترل کنید.هم موج وهم انقباضات عناصر قدرتمندی هستند وبهترین راه کنترل انها درهماهنگ شدن با انهاست نه درمقاومت.

تنفس مخصوص درلاماز سبب دفع بهتر مواد دفعی حاصل فعالیت عضلات میشود.اگرمیزان مواددفعی زیاد شود خودسبب درد درعضلات می گردد.

تنفس همچنین باعث شل وسبک سازی بدن شده اگر نفس را حبس کنید این کار سبک سازی غیر ممکن است می توانید امتحان کنید.

تنها با حفظ جریان هوا دربدن قادر خواهید بود درجاتی از شل وسبک سازی بدن راتجربه کنید.دردهای زایمان نیاز به یک واکنش مثبت دارداین کار می تواند مشکل باشد اما با تمرکزبرروی الگوی تنفسی درفرد میزان دردکاهش می یابد.

مرحله بعدی جهت مواجهه با انقباضات سفت کردن وسخت کردن عضلات بدن است که باعث بدتر شدن درد میشود.ونتیجه ای جز خستگی واز پا درامدن ندارد.درلامازفرد یاد میگیرد به جای این واکنش بدنش را شل کند ودرد را فراموش کند.

درقسمت های بعدی نحوه تنفس را بیان می کنیم.

بیایید به جای مبارزه با دردهای زایمانی با ان همراه شوید تا این انقباضات هم شما را جهت زایمانی بهتر همراهی کنند.

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)