سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 22 روز سن داره

مباحث مامایی وکودکان وسایرمواردپزشکی

تکنیک های لاماز 1

1391/9/14 23:10
نویسنده : MIDWIFE
4,337 بازدید
اشتراک گذاری

خیلی خوب است وقتی مادری برای اولین بار با دردهای زایمانی مواجه میشود در طی دوران بارداری اموخته باشد با این دردهای طبیعی چگونه برخورد کند تا ضمن تحمل درد انها را با اگاهی به سمت زایمانی موفق حرکت دهد وتنها به فریاد زدن وترس ووحشت که کاری بی حاصل است بسنده نکند .

مجموعه این امادگی ها تحت عنوان "تکنیک های لاماز"است که به یک خانم باردار یاد می دهد اگاهانه با این پدیده فیزیولوژیک برخورد کند.در برخی کشور ها کلاسهایی تحت این نام وجود دارد که زوجین با هم شرکت می کنند واموزش می بینند .در ایران هم این روشها تحت دوره های امادگی قبل از زایمان (نه به این نام)دربرخی مراکز برگزار میشود.کاش زمانی برسد که یک خانم باردار قبل از قرار گیری در تخت زایمان این راه ها را فرا گرفته باشد.تا از زایمان طبیعی یک کابوسی در ذهنش جای نگرفته باشد.

اصل اول:اگاهی واموزش باعث غلبه بر ترس میشود

تکنیک لاماز طبیعت وشرایط واقعی دردهای زایمان را به زوجین می اموزد بنابر این انها از همان ابتدا می دانند که باید خود را برای چه رویدادی اماده کننددراین کلاسها تکنیک های  شل وسبک سازی بدن تنها روشی است که با استفاده از ان می توان دردها وانقباضات عضلانی را بی اثرساخت ودر عین حال یک روش پاسخدهی طبیعی بدن نیز نسبت به درد است.علاوه براین زوجین با روشهای تنفسی خاص هم اشنا میشوند.

اصل دوم:منحرف کردن فکر زائو از دردهای زایمانی

براساس این اصل زمانی که فرد بر روی یک چیز خاص تمرکز کند همانند نحوه تنفس یا نگاه بر یک نقطه انتقال سیگنالهای درد از محل ایجاد درد مسدود میشود.

تئوری بلوک شدن انتقال سیگنال های درد با توجه به تعریف زیر به خوبی قابل درک است .مغز انسان تنها قابلیت دریافت یک نوع تحریک را داشته واز این رو پیامهای ارسال کننده درد زمانی که فرد بر یک موضوع دیگر تمرکز دارد درهمان محل ایجاد درد متوقف میشود.

قدرت تکنیک لاماز در این اصل خلاصه میشود که به خوبی می تواند مادران را به انجام بسیار راحت زایمان طبیعی ترغیب کرده ومیزان تداخلات واستفاده از دارو را در هنگام زایمان به حد اقل برساند.

در قسمت های بعد برخی از این تکنیکها اموزش داده میشود.

ترجمه وگرد اوری :الهام زینالی بقا

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

fatynaz
5 اردیبهشت 94 11:56
لطفا به من هم سر بزن من هم ماما هستم و ماه دیگه کنکور ارشد دارم مطالب خوبی بود دنبالش بودم