سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه سن داره

مباحث مامایی وکودکان وسایرمواردپزشکی

خود سانسوری والدین درحضور فرزندان

1391/9/14 23:12
نویسنده : MIDWIFE
1,934 بازدید
اشتراک گذاری

بعضی از زوجین به دلیل ترس از بد اموزی برای فرزندانشان از ارتباط های ساده وصمیمانه حتی ابراز محبت های معمولی درحضور بچه ها هم پرهیز می کنند به نظر شما ایا این رفتار درستی است ؟

این رفتار قطعا رفتار درستی نیست چرا که برقراری رابطه صمیمانه ومحبت امیزوابراز محبت های لازم ومتعارف نه تنها بداموزی ندارد بلکه زمینه های ایجاد روابط سالم بین والدین وفرزندان را به وجود می اورد که خود میتواند مقدماتی برای اموزش روابط صحیح بین والدین وفرزندان انها وحتی اموزشهای جنسی باشد. باید در نظر داشت که فرزندان در تمام رفتارها واعمال خود نیازمند الگوهای رفتاری مناسب هستند وبهترین الگوها پدر ومادر فرد به شمار می روند. بنابراین صمیمیت بین پدر ومادر دردرجه اول وصمیمیت بین والدین وفرزندان دزجای خود درتحکیم روابط خانوادگی سالم ودر جهت نیل به خانواده متعادل بسیار پر اهمیت است.

ابراز محبت والدین نسبتت به یکدیگر جو عاطفی خانواده را مثبت وسالم نگه می دارد چنانکه تحقیقات مختلف روان شناختی وتربیتی نشان داده اند که درچنین خانواده هایی فرزندان سالم وبا نشاط وبا اعتماد به نفس بالاتری پرورش می یابند .برعکس در خانواده هایی که والدین از ابراز محبت نسبت به یکدیگر ونسبت به فرزندان خود به دلیل خود سانسوری سر باز می زنند ناراحتی های عاطفی واختلالات شخصیتی بیشتر دیده می شود.

بنابراین توصیه می کنیم با رعایت حدود وثغور زندگی خانوادگی والدین ازابراز محبت به یک دیگر دریغ نورزند واگاه باشند که این مسئله نه تنها بد اموزی ندارد بلکه الگوی مناسبی از رفتارهای عاطفی وجنسی را در اختیار فرزندان قرار می دهد.

منبع:ایران سلامت-دکتر اکبررهنما روان شناس وعضو هیات علمی دانشگاه شاهد

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)