سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه سن داره

مباحث مامایی وکودکان وسایرمواردپزشکی

خاطره زایمانی(سزارین پردرد)

1391/9/19 16:29
نویسنده : MIDWIFE
2,701 بازدید
اشتراک گذاری
سزارین پر درد از طرف : parimaah در 19/9/1391
نزدیک سه ماه است که از عمل سزارینم می گذرد. اگر امکان بازگشت زمان وجود داشت هرگز دوباره این اشتباه رو مرتکب نمی شدم. دیرآمدن شیر به علت زایمان زودتر از موقع و گرسنه ماندن دخترم به مدت 12 ساعت و بی حسی کمر و دردهای بعد از زایمان از شدت کمر درد و سوزش و خارش بخیه ها و بعد هم خروج خونابه ها از بعضی قسمت های بخیه و بعد هم تا مدت ها یبوست ناشی از جراحی و کمی هم هموروئید ناشی از آن و خیلی دردهای مزمن دیگری که می توانست جایگزین چند ساعت درد شدید شده و برای همیشه اندام سالم و جراحی نشده خود را داشت.
متاسفانه تمامی اطرافیانم از مادر و مادرشوهر و خاله و عمه گرفته تا مادربزرگ و همسایه و دوست، همه به سزارین تشویق می کردند و می گفتند که زایمان طبیعی خیلی سخته و اشتباه ما رو مرتکب نشو.
اما معتقدم هر چیزی که خدا به صورت طبیعی براش راه حلی گذاشته یه حکمتی پشتش نهفته است. حتی شنیدم که تو کشورهای دیگه هرگز عمل سزارین انجام نمیشه مگر در مواردی که خطر مرگ برای مادر و جنین وجود داشته باشه. اما متاسفانه تو ایران بیشتر دکترهای مامائی وقتی درباره سزارین ازشون می پرسی چیزی نمی گن و برای زایمان طبیعی هم هیچ تشویقی نمی کنن.
متاسفم. دلم می خواد اگر خدا خواست بعد از سه سال صاحب فرزند دیگه ای بشم اما کابوس این دردهایی که تحمل کردم این جرات رو از من گرفته چرا که وقتی زایمان اول سزارین باشه زایمان های بعدی به ناچار سزارین انجام خواهد شد
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)