سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه و 26 روز سن داره

مباحث مامایی وکودکان وسایرمواردپزشکی

سوال وجواب درباره سرطان پستان

1391/9/14 22:49
نویسنده : MIDWIFE
8,396 بازدید
اشتراک گذاری
سن جهاني ابتلا به سرطان سينه چقدر است؟
 
 
سن ابتلا به سرطان سينه در زنان ايراني چقدر است؟
 
 
علت اينكه زنان ايراني يك دهه جوانتر به سرطان سينه مبتلا ميشوند چيست؟
 
 
چه عواملي ميتواند جلوي پيشرفت يا ابتلا از سرطان را بگيرد و يا روند آن را كندتر كند؟
 
 
اين بيماري به صورت خاموش در جند درصد موارد ديده ميشود و پس از چه مدت بيمار متوجه ميشود؟
 
 
از دست رفتن چه مدت زماني كه تومور رشد كرده خطرناك به حساب مي آيد؟
 
 
آيا تومورها انواع مختلفي دارند يا يك نوع خاص هستند؟
 
 
سرطان سينه بسشتر در ناحيه راست ديده ميشود يا چپ؟
 
 
در كدام طرف خطر بيشتري بيمار را تهديد ميكند؟
 
 
معاينات فردي تا چه اندازه مؤثر است و اين روش چگونه است؟
 
 
از چه سني احتمال ابتلا وجود دارد؟
 
 
احتمال ابتلا در دختران و زنان يكسان است يا خير؟
 
 
اگر اقوام درجه يك به اين بيماري مبتلا شده باشند،چقدر نگراني براي بستگان وجود دارد؟
 
 
دوره زماني مراجعه در اين افراد كه سابقه فاميلي سرطان سينه دارند براي معاينه با افراد معمولي يكسان است يا خير؟
 
 
خوردني هايي كه حاوي فيتواستروژن (استروژن گياهي) هستند آيا مي توانند به عنوان عامل يا عامل بازدارنده مؤثر باشند يا خير؟
 
 
شيردهي چقدر در عدم ابتلا به سرطان سينه مؤثر است؟
 
 
حدود 3 ماه پیش با انجام سونو یه توده 8 میلی در پستان راست مشاهده شد که قابل لمس نبود و بافتهایی که تغییرات فیبروکیستیک بافت سینه رو نشون میداد با توجه به سابقه خانوادگی خواهرم در سن 27 سالگی مبتلا ودر سن 29 فوت شدند جراحی انجام که نتیجه اون فیبرو آدنوم با کمی هایپرپلازی رو نشون داد دکترم گفته هر 6 ماه برای معاینه بیا ولی من استرس دارم لطفا راهنمایی کنید مجددا کی باید واسه سونو برم؟
 
 
سلام با تشكر فراوان . پس از ماستكتومي و شيمي در ماني وراديو تراپي امسال ششمين ساليست كه تا موكسيفن ميخورم.46 سال دارم پزشك معالجم توصيه ميكند حداقل 8 سال تموكسيفن بخورم .ولي در مقالات مختلف خواندم بيش از 5سال بيفايده است. لطفا مرا راهنمايي بفرماييد.سپاسگزارم
 
 
با سلام درمورد ترشح سینه بمد از یک سال از شیر گرفتن و متورم شدن همراه با درد سینه توضیح دهید و راه درمان ان را بفرماید با تشکر
 
 
خانمي 53 ساله سالها پيش رحم و يك تخمدان خود را برداشته و الان به عمل ماستكتومي دچار شده خوشبختانه سلول هاي بد خيم به غدد لنفاوي نرسيده و طول غده 3/2 بوده حال پزشك معالج 8 جلسه شيمي درماني با سرم تجويز كرده لطف كنيد نظر خود و دوره درمان را بفرماييد.و نام داروهاي مورد نياز
 
 
باسلام. حدودیک ماه است که درمادرم تشخیص سرطان سینه داده شده است.پزشک معالجش گفته که بعداز چندبار شیمی درمانی باکوچک شدن غده بایک عمل سرپایی توده برداشته می شودیک بارهم شیمی درمانی شده است بعد از آن سه چهار روزحالت تهوع نیز داشت اما با مراجعه به پزشک و تجویز دارو توسط پزشک بهتر شد اما دیروز ترشح شدیدی از سینه داشت ترشح از نوک سینه نبودلازم به ذکر می باشد که سینه چپ شان تورم کرده بودوکاملا قرمز شده بود از قسمت بیرون سمت بیرون نیز شبیه دمل چرکی بود و قسمتی که شبیه سر دمل می باشدکبود است ترشح از آن قسمت بود بعد از ترشح خیلی زیاد که مایع زرد رنگی بود کلا سینه شان که ورم داشت کاملا خوابید و قرمزی تاحدود زیادی کم رنگ شدآیا واقعا توده سرطانی می باشد؟ترشحی که داشت نگران کننده نیست؟لطفا راهنمایی کنید
 
 
باسلام. حدودیک ماه است که درمادرم تشخیص سرطان سینه داده شده است.پزشک معالجش گفته که بعداز چندبار شیمی درمانی باکوچک شدن غده بایک عمل سرپایی توده برداشته می شودیک بارهم شیمی درمانی شده است بعد از آن سه چهار روزحالت تهوع نیز داشت اما با مراجعه به پزشک و تجویز دارو توسط پزشک بهتر شد اما دیروز ترشح شدیدی از سینه داشت ترشح از نوک سینه نبودلازم به ذکر می باشد که سینه چپ شان تورم کرده بودوکاملا قرمز شده بود از قسمت بیرون سمت بیرون نیز شبیه دمل چرکی بود و قسمتی که شبیه سر دمل می باشدکبود است ترشح از آن قسمت بود بعد از ترشح خیلی زیاد که مایع زرد رنگی بود کلا سینه شان که ورم داشت کاملا خوابید و قرمزی تاحدود زیادی کم رنگ شدآیا واقعا توده سرطانی می باشد؟ترشحی که داشت نگران کننده نیست؟لطفا راهنمایی کنید
 
 
با سلام ، خواهر من که 32 ساله و مجرد می باشد تقریبا"4 سال پیش کسیت سینه در سینه چپ داشت که تخلیه کرد و مشکلی نداشت و پارسال دوباره مراجعه نمود و این دفعه کسیت خونی داشت که پاتولوژی فرستاندن و مشکل نداشت و چند روز پیش دوباره سونوگرافی داد که در هردو سینه دوباره کسیتهای متعددی ب اندزه های 11 میلی متر و 7 میلی متر در هردو سینه دارد و قسمتی از سونوگرافی که ما را نگران کرده را خدممتان نوشتم لطفا" من را راهنمایی کنید. آیا خواهرم مشکل جدی دارد؟ در ضمن ایشان در وسط قاعدگی برای سونو مراجعه کرده بودند. ممنون90/6/3
 
 
آیا این درسته که عفونت لثه ممکنه باعث سرطان سینه بشه؟
 
 
حدود 3 ماه پیش با انجام سونو یه توده 8 میلی در پستان راست مشاهده شد که قابل لمس نبود و بافتهایی که تغییرات فیبروکیستیک بافت سینه رو نشون میداد با توجه به سابقه خانوادگی، خواهرم در سن 27 سالگی مبتلا ودر سن 29 فوت شدند جراحی انجام که نتیجه اون فیبرو آدنوم با کمی هایپرپلازی رو نشون داد دکترم گفته هر 6 ماه برای معاینه بیا ولی من استرس دارم لطفا راهنمایی کنید مجددا کی باید واسه سونو برم
 
 
با سلام درمورد ترشح سینه بمد از یک سال از شیر گرفتن و متورم شدن همراه با درد سینه توضیح دهید و راه درمان آن را بفرماید با تشکر
 
 
سلام و خسته نباشید. من دو سال پیش عمل ماموپلاستی انجام دادم بلافاصله بعد از عمل در سینه ام توده هایی ایجاد شد که در سونوگرافی توده های جامد تشخصی داده شده اند. اندازه آنها بزرگ است اما در طول این مدت بزرگ نشده اند. به پزشکان مختلفی مراجعه کردم . برخی موافق درآوردن توده ها و برخی می گویند فعلا دست نگهدار. می خوام بدونم آیا ممکنه بدون جراحی باز و با سوزن این غددرا خالی کرد؟ چون بدن من نخ بخیه را نمی تواند جذب کند. اگر کسی هست که این کارو انجام می ده بهم معرفی کنید. پاسخ شما مزید امتنان خواهد بود
 
 
با سلام اینجانب 28 سال دارم، حدود 5 ماه گذشته با مشکل درد در 2 سینه در قسمت های مختلف آن که گاها حتی به زیر بغل هم کشیده می شد به پزشک مراجعه کردم و بعد از یک سونوگرافی مشخص شد که در سینه سمت راست کیست های کوچک و در سمت چپ توده ای به احتمال زیاد فیبروآدنوم دارم، که از طرف پزشک متخصص ویتامین E برایم تجویز شد، و ایشان توصیه کردند مواد خوراکی حاوی کافئین و شکلات را مصرف نکنم، حال گاها که درد دارم نگرانم که چنانچه توده سرطانی وجود داشته باشد من به خیال سابقه خود زود به آن رسیدگی نکنم، چگونه می توان از چنین چیزی جلوگیری کرد؟ آیا مصرف چای و شکلات را باید به کلی قطع کنم؟
 
 
باسلام خدمت شما من دختری 24 ساله هستم و مجرد که از ده روز پیش بعد از معاینه سینه خود 1روز بعد از اتمام پریودم، با 2تا توده نزدیک به نیپل سینه ام برخورد کردم. به پزشک زنان مراجعه کردم، سونوگرافی نوشتند، در سونو هیچی نشون نداد و همه چی طبیعی بود ولی پیشنهاد ام آر آی دادن به دلیل لمس توده در زیر دست. امروز به جراح عمومی مراجعه کردم که با لمس توده گفتند 6ماه دیگه مراجعه کنید، درصورت بزرگتر شدن جراحی میشه. چیز خاصی نیست. من ام آر آی دادم. درضمن من هیچ دردی ندارم و به طور خود به خود با معاینه بهش برخورد کردم و در سینه ی چپم می باشد. لطفا راهنماییم کنید جواب چی می باشد، من فیبروآدنوم دارم؟
 
 
با سلام من یکسال است عمل برداشت سینه انجام داده ام حالا دستم ورم کرده ماساژ داده ام فایده ندارد لطفا راهنماییم کنید ایا این ورم خطرناک است.
 
 
با سلام من سرطان سینه داشته از نوع ترشح خونی در مامو گرافی و سونو گرافی چیزی مشاهده نشد با نمونه برداری مشاهده شد و عمل برداشت کامل کردم و غده 2.5 بوده است و غدد لنفاوی درگیر نشده بود هیچ ترسی هم ندارم فقط چون دو بچه کوچک دارم می خواهم وضعیت خود را بدانم 42 سال دارم ممنونم.
 
 
با سلام من 35 سال سن دارم و ازدواج نكردم قبل از شروع زمان پريودي سينه سمت چپم تير مي كشه كه البته در زمان پريود شدن هم ادامه داره بنظر شما من جه مشكلي دارم؟ البته هر ماه بعد از اتمام دوران پريودم زير دوش آب ولرم هر دو سينه ام را معاينه مي كنم و توده اي لمس نمي كنم لطفا منو راهنمايي كنيد با تشكر.
 
 
سلام تازگی متوجه شدم کناره های قهوه ای نوک سینه سمت راستم تغییر رنگ داده و تقریبا صورتیه یا بهتر بگم رنگ قهوه ایش کمرنگتر شده ممنون میشم کمک کنید.
 
 
با سلام. شماره و آدرس پزشكي را به من بدهيد كه در زمينه درمان سرطان سينه فعاليت داشته باشند. با احترام
 
 
مدتي است كه در سينه سمت راستم در ناحيه نوك احساس درد ميكنم آيا نشانه سرطان ميتواند باشد؟
 
 
با سلام خانم من نوزده سال سن دارد و در پستانش یک غده وجود دارد آیا این غده یک غده سرطانی است؟ پزشک برای درمان این غده باید چه تخصصی داشته باشد؟
 
 
- با سلام 27 ساله و مجرد هستم.حدود یک ماه پیش تا حالا نوک سینه ام به طرز عجیبی حس میکنم به داخل کشیده میشه.با سرما و دست زدن هم داخل میره.ترشح نداره.البته قبلا پرولاکتینوما داشتم که در حال حاضر وجود نداره.در معاینه هم توده ندارم.تغییر رنگ خاصی نسبت به سینه دیگه ام نداره.سینه مقابل هم همینطور بود که زود برطرف شد ولی این یکی همونطوریه.من مبتلا به لوپوس هستم و این داروها رو استفاده میکنم:پردنیزولون-والپروات سدیم-کلروکین-الندرونات-پروپرانولول بعید میدونم اینا عارضه دارویی باشه.ممنون میشم راهنمایی کنین
 
 
خانم شیرده افغانی با شکایت کوچک شدن یکی از سینه ها به مرکز بهداشتی در مانی روستایی مراجعه کرده است در ویزیت مجدد اختلاف قابل ملاحظه ای بین دوسینه مشهود است به طوری که همچنان اندازه همان سینه در حال تحلیل میباشد و بسیار کوچکتر از سینه مقابل شده است و با لباس هم این تغییر سایز کاملا مشخص میباشد.سینه مقابل تغییر سایز نداشته وهمچنان از هر دو سینه شیر می دهد بنا به گفته بیمار هر دو سینه در زمان بارداری و اوایل شیردهی یک اندازه بوده اندعلت بروز این مشکل چیست و اقدامات درمانی آن چه مواردی می باشد؟
 
 
آيا كم كردن داروي شيمي درماني به علت پايين بودن گلبول سفيد در درمان هم تاثير دارد؟
 
 
سلام معنی کلمات توده فضاگیر و میکروکلسییفکاسیون غیر طبیعی چیه؟ آیا خطرناکه یا نه؟
 
 
آیا درد سینه هنگام عادت ماهیانه طبیعی است یا نه؟
 
 
با سلام.درجواب سونوگرافی ام نوشته شده تغییرات فیبروکیستیک دیده شده.غددلنفاوی زیر بغل هم متورم شده و سینه و زیر بغل هم بسیار درد میکند.قبل از سونوگرافی دکتر تشخیص عفونت غدد راداده.سن من 25 سال است و مجردم.و بزرگترین غده لنفاوی زیر بغلم ابعاد8 در11 میلیمتر است.لطفا کمکم کنید.باتشکر
 
 
سلام من 20 ساله ام سینه سمت چپم وقتی دست میزنم درد میگیره رنگشم از سینه راستم تیره تر و سایز آن هم از حالت عادی آن داره کوچک تر میشود!! من میترسم به دکتر مراجعه کنم آیا شما میتونید تشخیص بدید بیماری من چیه؟ در ضمن ترشح و توده هم خودم حس نمیکنم .
 
 
با سلام سینه چپ را کامل برداشته غدد لنفاوی ده عدد برداشت شده که برابر آزمایش 6 تای آن درگیر بوده شیمی درمانی ام در بیمارستان امام رضای مشهد تمام شده رادیوتراپی را شروع کرده ام بسیار استرس دارم وضعیتم چگونه است .
 
 
آیا سرطان پستان پس ازعمل وشیمی درمانی باز هم باعث مرگ می شود؟
 
 
 
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (1)

آرامه
12 مهر 94 13:11
سلام شخصی که سرطان سینه داره و اگر تب داشته باشه به مدت 10روز به همراه عفونت ریه آیا اینها دلایلی برای پیوند مغزاستخوان هست؟
MIDWIFE
پاسخ
سلام دوست عزیز کاهش پلاکت از طریق ازمایش خون مشخص می گردد وخیلی از روی علایم ظاهری نمی توان به قطعیت رسید از ان جا که درسرطان بیمار تحت نظر پزشک میباشد اگر پزشک شکی به کاهش پلاکت وتصمیم برای جبران ان بکند ازمایشات تکمیلی وتشخیصی لازم را خواهدداد.