سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی سخنی با مامانهای فعلی ومامانهای بعدی ، تا این لحظه: 12 سال و 1 ماه سن داره

مباحث مامایی وکودکان وسایرمواردپزشکی

ارتباط مادر باردار با سایرکودکانش

1391/11/9 11:25
نویسنده : MIDWIFE
2,058 بازدید
اشتراک گذاری

با ورود کودک جدید به فضای خانواده مخصوصا فضای کودکانه سایر کودکان نیاز به یک تعدیل روانی وعاطفی حس می گردد.روشهای مختلفی برای کمک به والدین به منظور تامین این نیاز عاطفی وجوددارد.

دراغازسعی نکنید به طور ناگهانی طرز رفتار وبرخوردتان را با سایر کودکان مخصوصا کودکان بزرگتر عوض کنید وبهتر است درطی هفته های اول بارداری با کودکان خود صحبت کنید زیرا هنوز تا انتهای بارداری مدت زمان زیادی مانده وشما با گفتن یک باره همه چیز باعث میشوید کودکان زمان زیادی را درانتظار به سر ببرند.

زمانی که تصمیم به صحبت درباره بارداری دارید بهتر است کودکان خود را با نشان دادن اطفال کوچک درخیابانها ویا پارکها متوجه سازید زیرا کودکتان با دیدن این اطفال درکالسکه متوجه میشود که از کودک جدید درابتدا انتظار یک همبازی را نباید داشته باشد.

به کودکان خود عکس های دوران طفو لیتش را نشان دهید تا بدانند که انها هم روزی کوچک بودنداگر کودک نوپا دارید به طوری که تازه می خواهد شروع به حرکت کند بهترین کار اماده سازی او از حالا وقبل ازتولد کودک جدید است .

مراقبت از کودکان کوچک یکی از خسته کننده ترین کارها برای زن باردار بوده وباید بیش از پیش دراین دوران مراقب سلامت جسمی خود  باشد برای بلند کردن کودکان به عوض خم کردن کمر از خم کردن زانوهای خود استفاده کنید.

سعی کنید تفریحات واشتغالات ذهنی وعملی درکودکان خود را وسعت داده به طوری که در زمان رسیدگی شما به کودک جدید انها سرگرمی هایی جهت پرداختن ومشغول شدن داشته باشند.بهترین کاردراین راه کمک به انها جهت پیدا کردن دوستهای همسن وجدیداست .

ارتباط همسر تان با کودکان خود را را بالا ببرید شما می توانید اموری مثل تغذیه حمام کردن وقصه گفتن را به عهده او بگذارید که با این کار هم وقت بیشتری پیدا می کنید وهم ارتباط کودکان با پدر تقویت میشود.

مهمترین عامل نگرانی کودکان علاوه برجدایی از شما درارتباط با جا به جایی محبت است پس سعی کنید انها را قانع کنید که این فکر درست نبوده ومحبت بیشتر به انها محیط سالمی را جهت پذیرش کودک جدید مهیا می کند.

اگر درطی بارداری کودکی بستری دربیمارستان دارید حتما برنامه مناسبی جهت ملاقات کودک براساس ساعات بیمارستان ترتیب داده واو را مکرر ملاقات نمایید وهمراهش باشید زیرا تنهایی بحرانی است که کودک را نگران میسازد درهنگام ترک بیمارستان حتما با کودک خداحافظی کنید زیرا برای کودک بستری خیلی سخت است که بیدار شود وشما را در کنار خود نیابد.

بارداری مادر زمان بغرنجی برای تعدیل احساسات کودکان است وباید به همرا ه دادن وقت کافی به انها جهت سازش با مسائل به منظور اگاه کردن انان نیز بر اساس مقداردرکشان با انها صحبت کرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)